همشهری آنلاین: وزیر کشور در دیدار از ستاد انتخابات تهران وضعیت برگزاری انتخابات را با توجه به مجموعه برنامه‌ریزی‌ها و تلاس‌های به عمل آمده مناسب و مطلوب توصیف کرد.

به گزارش ایسنا حچت‌الاسلام پورمحمدی که در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات تهران در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با بیان اینکه برای برگزاری این انتخابات از تجارب گذشته استفاده شده خاطرنشان کرد: علیرغم زمان کمی که برای برگزاری انتخابات داشتیم، خوشبختانه همه کار‌ها طبق روال طبیعی پیش می‌رود و آنچه در بضاعت خود، همکاران و عوامل درگیر بوده را در اختیار ملت قرار دادیم و چشم‌انتظار حضور پررنگ و پرشور آنها، پای صندوق‌ها هستیم.

پورمحمدی گفت: انشاء الله محصول آرای مردم بهترین گزینش‌ها باشد برای مدیریت بهتر شهرها و روستا‌ها و مناطق مسکونی و همچنین بهترین‌ها برای تدوین و تثبیت جایگاه والای نظام که مقام معظم رهبری است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت کشور آمادگی دارد که نماینده نامزد‌های انتخابات پای صندوق‌های اخذ رای چه در مرحله اخذ آرا و چه در مرحله شمارش به عنوان ناظر حضور داشته باشند؟ تصریح کرد: کاندیدا‌ها و ستاد‌های انتخاباتی، نمایندگان خود را معرفی کردند و کارت شناسایی نیز به آنها داده شده و آنها در حین اخذ و شمارش آراء می‌توانند حضور داشته باشند، البته با نظم.

وی ادامه داد: برای حضور نماینده کاندیدا‌های خبرگان نیز قانون مبهم بود که با مکاتبات با شورای نگهبان و پیگیری‌ها، اعضای شورای نگهبان تفسیر روان و شفافی را از مواد قانونی داشتند و اجازه دادند نامزد‌های خبرگان نیز پای صندوق‌ها به عنوان ناظر حضور داشته باشند که پایان شب گذشته این نمایندگان معرفی شدند و امروز آنها را به سراسر کشور اعلام کردیم.

وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که شمارش آراء تا کی ادامه خواهد داشت؟ تصریح کرد: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده هر چه زودتر آراء شمارش شود و امیدواریم نتیجه انتخابات شورا‌ها و خبرگان در سراسر کشور تا پایان روز شنبه به اطلاع مردم برسد.
پورمحمدی عنوان کرد: نتیجه انتخابات شورا‌های تهران حداکثر روز سوم پس از پایان اخذ رای در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتقال صندوق‌ها و شمارش آراء غیر از شعب در جاهای دیگر و اینکه آیا این اقدام نقض قانون انتخابات نیست ، گفت: این طور نیست، در فرمانداری با حضور هیات نظارت تهران جلسه خوبی برگزار شد و توافقات خوبی صورت گرفت و در این خصوص دغدغه‌ای نداریم.

وی افزود: صندوق‌های خبرگان و مجلس شورای اسلامی را در تهران در شعب شمارش می‌کنیم و صندوق شورا‌ها را باز می‌کنیم، تعداد آراء ریخته شده به صندوق‌ها را شمارش می‌کنیم و اگر در این صندوق‌ها اشتباها آرایی مربوط به خبرگان و مجلس باشد را تفکیک می‌کنیم و بعد صورت جلسه می‌شود و با عوامل صندوق و ناظرین به مراکز سایت شمارش رایانه‌ای آراء منتقل می‌شود که در این سایت آراء با حضور رئیس شعبه، ناظرین، بازرسین و نمایندگان نامزد‌ها شمارش می‌شود و این کار سرعت عمل و دقت را افزایش می‌دهد.

کد خبر 10989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز